Mijn Bullet Journal avontuur start vandaag!

bulletjournaling1
Lijstjes, planningen, todo, losse briefjes, notitieboekjes ik heb er echt een zwak voor. Ik maak overal lijstjes van haha en zit soms opgescheept met meerdere briefjes of lijstjes in mijn telefoon. Ik besloot voor een dag-agenda te gaan kijken zodat ik daar meer op kwijt kon dan in een gewone agenda en toen belande ik in de wereld van Bullet Journaling. Dus ipv een dag-agenda aan te schaffen sla ik deze creative weg in.

Wat Bullet Journaling precies is kun je hier de basis van lezen (echt even een aanrader om dit eerst te lezen of het filmpje te kijken zodat het wat duidelijk wordt), maar het is uitgegroeid tot een wereld van creativiteit dat het mij zeker anspreekt. Sommige van jullie zullen wel weten dat ik jarenlang aan scrapbooking heb gedaan en dat is eigenlijk al een aantal jaar nu gestopt en ik mis het creatieve wel. En met deze weg kan ik het beide combineren.

Na veel rond gekeken te hebben op youtube, instagram en pinterest heb ik de Leuchturm1917 aangeschaft, dit is het meest bekende boekje (naast een molleskin) die gebruikt wordt voor Bullet Journaling.

bulletjournaling2

Ik koos voor een zwarte versie, maar ze zijn er in allerlei verschillende kleuren, dus zeker voor ieder wat wils.
Hieronder de specificaties, zoals je ziet o.a. 249 pagina`s, in de maat 145 x 210 mm

bulletjournaling8

Je kan ik het boekje je naam en adres schrijven, mocht hij kwijt raken dat mensen hem teug kunnen brengen, maar er zitten ook drie pagina`s aan index in en dat is als je het filmpje op de site gekeken hebt de key van bullet journaling.

bulletjournaling7

bulletjournaling6

De pagina`s zijn al genummerd dus dat scheelt weer vind ik.

bulletjournaling5

Er zitten 2 touwtjes in zodat je makkelijk bijvoorbeeld 1 bij het begin van de maand kan leggen en de ander bij je weekly`s

bulletjournaling3

Er zit een velletje stickers bij die je  op de rug van je journal kan plakken en op de voorkant zodat je snel weet wat er in zit. en achterin zit ook een mapje waar je losse briefjes in kunt doen of stickey notes.

bulletjournaling4

Ik ben in ieder geval super blij ermee en kan niet wachten om erin aan de slag te gaan, als jullie het leuk vinden zal ik vaker erover schrijven aangezien elke maand de bullet journal opnieuw opgezet gaat worden voor een nieuwe maand!

Ben jij bekend met het Bullet Journal systeem?

5 gedachtes over “Mijn Bullet Journal avontuur start vandaag!

Geef een reactie

