Wat ik zou willen veranderen!


We kennen het allemaal wel denk ik, van die dingen waarvan we niet blij bent hoe het loopt, hoe je gedachtes zijn of hoe je dingen aanpakt. Zelf heb ik ook een aantal dingen die ik wil veranderen, het hoeft (en kan) niet perfect te zijn maar verbetering is meestal altijd goed.

1. Uitstelgedrag | Ik kan heel makkelijk zeggen ‘o dat doe ik later wel’ en vervolgens gebeurd het dan of helemaal niet of moet ik me ergens voor haasten ondat we weg moeten of visite krijgen bijvoorbeeld. Ik zet soms de ‘verkeerde’ dingen bovenaan. Een voorbeeld is dit artikel, ik koos gisteravond om met Mathieu pokemon te gaan vangen ipv dit artikel te maken, maar omdat ik hem toch vandaag online wilde tik ik hem nu voor ik ga werken.

2. Minder druk maken om andere | Veel dingen doe ik niet of draag ik niet omdat ik heel vaak de gedachte voor laat gaan over wat andere ervan vinden, zouden ze het niet raar vinden dat ik dat doe, of vinden ze dit wel leuk wat ik draag?

3. Doorzettingsvermogen | Dit is vooral nu het geval met afvallen, het huishouden en bloggen. In begin met volle energie en enthausiastme en na een week of 2 à 3 zakt het in en stop ik er vaak mee en knoei ik maar een beetje aan.

4. Het verleden laten rusten | Een kei ben ik in het oude koeie uit de sloot halen of veel piekeren over wat er in het verleden is gebeurd. Iets wat helemaal niet handig is als je je ol de toekomst wil focussen of een goede nacht wil slapen.

5. Eigen mening | In veel dingen heb ik niet een echte eigen mening, ik kan me snel over laten halen en ik ben niet zo goed met woorden wat me snel onzeker maakt en dan geef ik vaak aan het andere snel toe. De nee is nee en ja is ja die ik vroeger had is ver weg.

Dit zijn de voornamelijkste dingen die ik wil veranderen om het voornamelijk voor mezelf en mijn ongeving makkelijker te maken.

Heb jij tips hoe ik deze dingen kan aanpakken dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Zijn er dingen die jij graag zou willen veranderen?

Een gedachte over “Wat ik zou willen veranderen!

  1. Morgaine zegt:

    1 en 3 heb ik ook weleens last van, komt wel, maar dat komt omdat ik zoveel vrije tijd heb, ik heb ook gemerkt zodra ik meer moet buitenshuis, dan de regelmaat dan ook terug komt hier en ik sneller doe en wil.

    Maar dat is bij mij, ik gedij beter met iemand om mij heen heb ik nu ook geleerd, zoals mijn dochter toen nog thuis woonde, haar schema, maar ik zorgde voor en dat moest op tijd, omdat zij ging sporten, en veel werkte bla…. ja dat is weg gevallen dus komt het uitstellen als vanzelf.

    X

Geef een reactie

