I miss the old, happy me!


Het bovenste plaatje plaatste ik twee dagen terug op mijn instagram, ik zit al een paar dagen (eigenlijk weken) niet lekker in mijn vel en dat lijkt alleen maar erger te worden.

Ik voel me heel de dag moe, lusteloos, heb eetbuien waar je eng van wordt en ben op sommige momenten enorm onzeker en chagrijnig. Natuurlijk niet leuk voor de omgeving maar ook voor mezelf niet. Want als ik dan ben uitgeraasd kom ik mezelf weer tegen en zo is het cirkeltje weer rond.

Ik ben heel erg een persoon die veel om me heen kijkt, wat hebben andere, hoe leven andere, wat mis ik daar nog van in mijn leven, natuurlijk helemaal verkeerd, maar het gebeurd met als resultaat dat ik dichtklap en alles laat vallen. Het huishouden, de positiviteit en zo nog veel meer.

`Ik mis de oude happy en vrolijke mij` degene die s`morgens haar bed om half 9 verliet omdat ze klaar wakker was en door kon tot 23:00u ookal had ik gewerkt, die 3 of 4 artikelen voor haar blog schreef op een vrije dag en daarna nog vol inspiratie zat voor nieuwe artikelen en nu eigenlijk voor de dag erna niks weet te verzinnen. Waarbij ik hoopte op spontane uitjes of zelf met ideeën kwam ipv ze nu af te slaan met als excuus het is al zo laat, of we moeten morgen weer vroeg op etc, die begon met bodieboost en sporten en daarmee lekker aan het afvallen was en energiek was en nu niks meer van over is. En zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan helaas.

Wat is er gebeurd? Ik denk het leven, ik wil er niet te diep over in gaan, maar door gebeurtenissen afgelopen maanden is het er flink ingehakt en kan ik zelfs om de kleine dingetjes huilen, ik dacht me goed te voelen, maar dit blijkt dus nu allemaal maar `fake` te zijn geweest dat is mijn mening, want om dan weer zo terug te vallen kan het niet goed zijn toch?

Nadenken over de toekomst, kinderen willen, trouwen, leuk parttime werk, bloggen dat is wat ik wil, maar dit kost tijd en energie en om 1 of andere heb ik die gewoon niet en ik weet ook even niet hoe ik dat terug moet krijgen. Stapje voor stapje zal het moeten gaan en prioriteiten stellen.

Ik heb heel erg getwijfeld of ik dit artikel online zou laten komen, maar misschien is dit wel de goede stap als stok achter de deur, om terug te lezen en misschien ook tips van andere te kunnen ontvangen over hoe verder. Het is zoveel na mijn gevoel dat ik gewoon niet weet waar ik als eerste mee moet starten, wat kan de drive zijn om verder te gaan, wat zijn de tussen doelen en wat is het eind doel!

Het is misschien een wat rommelig blogje geworden, maar het is even uit mijn systeem en ik hoop dat ik alles weer een beetje op de rails kan gaan krijgen.

Herken jij je een beetje hierin?

5 gedachtes over “I miss the old, happy me!

  1. Morgaine zegt:

    Jij hebt gewoon even een enorme dip en iets dieper zelfs lees en voel ik hieruit, ja hoe ga je daarmee om, dat is erg moeilijk, net als alles, is stap 1, ben je er klaar voor om eruit te komen?

    Want ik weet uit ervaring dat je kunt zeggen dat je wilt, maar dat je diep van binnen toch niet echt wilt bijv. Ik denk, dat het tijd is om iets te gaan doen wat je nog nooit hebt gedaan qua hobby of zo, of creatief zijn. Zodat je erop uit moet om spullen bij elkaar te sprokkelen en dan totaal even je mindset op iets anders te zetten, makkelijk? Nee hoeft niet, kan wel.

    Zoals bijv. Haken… stel je voor, als je dit nog niet kunt, je pakt youtube erbij, je hebt wol of katoen nodig, waarschijnlijk haaknaalden, filmpjes opzoeken en kijken en mee haken, die 3 basis steken, je zit te klooien en klooien en ergens komt het goed, oefening baart kunst.

    Zo, op deze wijze, haal je jezelf uit je patroon, dat is 1, 2, je moet naar buiten op zoek naar nieuwe winkels of de zeeman, de meesten beginnen bij de zeeman. Op zoek naar haaknaalden, dit hoeft niet duur te zijn namelijk, daarom pik ik dit eruit.

    je komt andere mensen tegen, mensen die deze hobby ook uitvoeren, haakverslaafd zijn, ja ik ben het ook, al ligt het nu even stil. Maar je snapt mijn bedoeling, even totaal wat anders, het kan ook een andere hobby zijn in creativiteit natuurlijk.

    Kijk maar even of je iets aan dit idee hebt, nogmaals, het is een voorbeeld van hoe dit kan werken voor jou, even helemaal uit je flow komen en in een nieuwe flow geraken dus.

    X

Geef een reactie

