TAG | Home sweet home!

20160213_112000
Op youtube kwam ik via HappilyAHousewife bij de Home Sweet Home tag. Hij is engelstalig, dus ik heb hem voor mijn blog even in het Nederlands vertaald. Er gaat nog zo`n tag rond, maar die is toch weer anders. dus vandaag alles over ons huis.

1. Wat is je woonsituatie? Huur je, koop je of woon je nog thuis etc.?
Ik woon in een huurhuis

2. Wat voor type huis woon je?
Het huurhuis waar wij in wonen is een rijtjeshuis (8 onder 1 kap haha)

3. Woon je in de stad, een dorp, platteland etc.?
We wonen op Goeree-Overflakkee in een dorp bijna aan de rand van het bos!

4. Hoeveel mensen wonen er in je huis…met wie woon je?
Ik woon samen met mijn vriend hier, dus we zijn samen. Daarnaast hebben we nog onze 3 katten, konijn en wat vissen.

5. Sinds wanneer woon je in dit huis?
Wij wonen hier sinds 2007, dus dat is alweer een tijdje.

6. Hoelang woon je in dit huis?
Sinds 26 juli 2007, dus dat is nu 9 jaar alweer, jeetje wat gaat het snel zeg!

7. Hoeveel slaapkamers heeft je huis?
Wij hebben boven 3 slaapkamers, waarvan de grootste onze slaapkamer is en daarnaast nog 2 kleine kamertjes hebben waarvan 1 de kattenkamer is e nde ander de hobby/rommel/logeerkamer. Ook hebben we nog een zolder, die eventueel omgetoverd kan worden tot slaapkamers (de bewoners voor ons hadden hier 2 kleine kamertjes nog gemaakt)

8. Hoeveel badkamers heeft je huis?
We hebben 1 kleine badkamer en een toilet beneden.

9. Wat was het punt dat je dit huis kocht/huurde?
We hadden ons ingeschreven voor een woning hier, omdat Mathieu zijn werk toen hier in de buurt was en ik genoeg punten had voor hoger op de wachtlijst te komen. Tot onze verbazing kregen we 6 maanden later al bericht dat dit huis beschikbaar was en eigenlijk na 1 keer langs te zijn geweest besloten we het te doen. Gewoon om een eigen plekje te hebben.

10. Waar houd je van in dit huis?
Ik ben eigenlijk nooit echt dol op dit huis geweest. Het is natuurlijk altijd leuk en spannend om een eigen huisje te krijgen, maar houden van dit huis heb ik nooit gedaan. Ik vind het fijn dat we een eigen plek hebben om te werken aan onze toekomst, maar ik wil hier niet de rest van mijn leven blijven wonen.

11. Wat haat je aan dit huis?
De badkamer, dit is een enorm donker, vochtige en kleine ruimte zonder raam of iets, dat is wel een echt nadeel vind ik in deze woning.

12. Wat is een toekomstplan om je huis compleet te maken?
Als ik dan moet kiezen, dan zou ik de woonkamer willen veranderen, andere vloer erin, een andere kleur verf op de muren, nieuwe frisse meubels… maar helaas is daar (op dit moment) de financiële ruimte niet voor.

13. Wat heb je veranderd aan je huis toen je introk?
We hebben eigenlijk direct de muren gedaan, die waren namelijk paars haha en een vloer, want de vloer was eruit gehaald toen we erin kwamen.

14. Wat heb je altijd al aan je huis willen doen, maar waar je niet aan toegekomen bent?
Afmaken, de kleine dingetjes afmaken, buizen verven, deuren verven dat soort dingen

15. Als je het over mocht doen, zou je dit huis dan opnieuw huren/kopen?
Ik denk het wel, maar dan zou ik het wel heel anders aankleden dan dat het nu is

16. Heeft het huis eigenaardigheden, en haat je die of houd je ervan?
Het is een woningbouwhuis en die hebben toch wel als kenmerk dat veel scheef is, scheve muren, hokjes en sommige dingen ook onlogisch en dat is wel storend!

Zo nu heb je ook weer een beetje een beeld over ons huis haha, ik ben wel benieuwd naar jullie huis dus ik zou het leuk vinden als je de TAG over zou nemen of gewoon in de comments je antwoorden achterlaten!

Ben jij tevreden met je huidige woning?

Geplaatst in: TAG

Een gedachte over “TAG | Home sweet home!

  1. Morgaine zegt:

    Het enige wat ik mis is een opbergruimte boven, waar ik de strijkplank en stofzuiger in kwijt kan, al vanaf dag 1, maar verder, een L vormige flat, 2 slaapkamer, een woonkamer een enorme keuken, en wat daar storend is? In de keuken? Het lage raam met vensterbank plus dat het raam zover doorloopt, iedereen kan binnen kijken in feite, ook al zit ik op 1 hoog, maar ik kan dus weinig plaatsen omdat het allemaal raam is, denk, koelkast, droger, vuilnisbak, dat zet je niet voor een raam natuurlijk, gezien die ook weleens gelapt moeten worden, hahaha

    X

Geef een reactie

