Hoe mijn thuiswerkdagen eruit moeten gaan zien!


bron
Thuiswerken is een hele andere koek als van huis werken, dat heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt. Het is goed inplannen, maar ook moet er structuur zijn in wat je doet anders loopt het allemaal in de soep. Ik ben een type dat snel is afgeleid dus dat is ook niet altijd productief 😉

Instagram, facebook, snapchat, maar ook gewoon de dingen om mij heen, het huis, de katten, vriendlief, ik kan door alles afgeleid worden.

Er moet structuur komen in mijn werkdagen, maar er moet (vind ik) ook tijd voor mijn blog gemaakt worden en ingeplant worden, verder is er natuurlijk ook het huishouden wat bijgehouden moet worden (en op dit moment een beetje ingelopen) dus dat heb je als je thuiswerkt allemaal om je heen.

Opstaan | 7:30u dat is de planning om uit bed te gaan, zodat ik op het gemak kan ontbijten, douchen, aankleden en even wakker worden.

Aan de slag | 8:00u – 11:30u Dan ga ik aan de slag met werken.

Huishouden | 11:30u – 12:30u Dan is het tijd dat ik wat aan het huishouden kan doen, opruimen, schoonmaken, de was, extra dingetjes noem maar op, je kent het wel!

Lunch | 12:30u – 13:00u Tijd voor lunch, zelf heb ik niet zoveel tijd nodig voor lunch en red ik dat wel in een half uurtje en als het huishouden korter duurt dan kan ik dat bij het lunchen doortrekken natuurlijk.

Werken | 13:00u – 15:00u Weer tijd om aan de slag te gaan

Pauze | 15:00u – 15:30u tijd voor een pauze even naar buiten voor boodschappen of gewoon even een rondje naar buiten, dat moet ik er echt in gaan gooien, want ik kom zeker als ik thuis ben gewoon soms niet buiten en dat is natuurlijk niet goed.

Werken | 15:30 – 17:30 Laatste keer werken voor de dag

Daarna is het tijd om eten te maken, dit zal ook een beetje liggen aan hoe laat Mathieu thuis komt en ook als hij nachtdienst heeft zal het middag schema qua tijden iets verschuiven, omdat hij niet dezelfde tijd begint. En in de avond is er dan ruimte om blogs bij te lezen, social media te checken (dit doe ik over de hele dag door eigenlijk wel, maar reageren niet echt) facebook, Netflix als ik daar zin in heb of tijd maken om een boek te lezen. En dan hoop ik toch rond 23:00u wel in bed te liggen om toch ook nog genoeg slaap te krijgen tussendoor haha.

In het weekend kijk ik gewoon een beetje, Mathieu die werkt het ene weekend wel en het andere weekend niet dus als hij werkt dan kan ik gewoon rustig voor mijn blog aan de gang, want dan gaan we vaak ook niet weg dus dan heb ik tijd genoeg en als hij niet moet werken dan kan ik dat inplannen om vooruit te werken, want dan zijn er vaak dingen ingeplant om weg te gaan. Veel vrije tijd samen hebben we niet dus als hij dan thuis is is het wel leuk om dingen te doen natuurlijk. Maar het gebeurd ook dat we gewoon thuis zijn hoor dan dat weekend en lekker niks hoeven doen, beetje achter de computer of tv ofzo.

Het bloggen zal dus in het weekend moeten gaan gebeuren, of in ieder geval de planning en de foto`s of video moet geschoten zijn, zodat ik in de avonden kan bloggen  als dat in het weekend niet lukt.

Ik wil mezelf ook niet op een te strak schema zetten, want dan krijg je weer het verhaal als er wat tussenkomt dat er dan `paniek` is en dat is dan natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Als vooral het werk maar af is dat vind ik het belangrijkste, want daar verdien ik tenminste brood mee op de plank 😉

Nou dat is een mooie planning zo dacht, zo moet het wel gaan lukken denk ik zo, het zal misschien in de praktijk nog wel wat worden aangepast hier en daar, maar de grote lijnen zitten erin en staan vast. Ik vind het ook moeilijk om als Mathieu thuis is mij dan te focussen en ga ik liever samen leuke dingen doen dan aan mijn blog werken, maar er moet natuurlijk ruimte voor beide zijn.

Wel grappig dat terwijl ik dit typ, de hele dagplanning al in de soep ligt omdat het huis op zijn kop staat met werklui, maar ik hoop dat die in ieder geval morgen klaar zijn met de ramen, dat geeft de meeste overlast hebben ze gezegd, dus we gaan het zien.

Ik ben wel benieuwd hoe jou dag er gemiddeld een beetje uit ziet?

Geef een reactie

