Wat eten we de aankomende week!

20160813_071400
Volgens het nieuwe huishoudschema waar ik me probeer aan te houden sinds deze maand, is het vandaag de bedoeling om een weekschema te maken. Voorheen deed ik dit ook wel maar dat is een beetje verwaterd, dus haalde we op vrijdag of zondag boodschappen op de gok en kon ik half in de week soms nog naar de supermarkt, niet echt handig natuurlijk. Vandaag deel ik met jullie ons aankomende weekmenu!

Dus wat eten we de komende week, ik moet er met een weekmenu altijd rekening mee houden dat Mathieu wisselende diensten heeft, zo heeft hij deze week nachtweek en kan ik nu vrijdagavond of zondag pas boodschappen doen en doordat hij zijn nachtweek ingaat hoeft het weekmenu maar tot vrijdag te lopen omdat hij dan vrij is en we dus dan boodschappen doen.

Meestal kijk ik wel even wat er nog in de koelkast of voorraad kast ligt om daar nog een maaltijd van te maken, we zijn maar samen dus het gebeurd helaas wel regelmatig dat ik dingen weg moet gooien omdat ze gewoon niet op gemaakt worden.

Dus wat eten we aankomende week, als ontbijt heb ik vaak het zelfde en dat is brinta of fruitkwark en als lunch eet ik normaal gewoon een boterham of ik maak een eitje of iets dergelijks, maar net even waar ik trek in heb. Avondeten is vaak hier wel een dingetje omdat we beide niet zijn van vreemde dingen en ik houd ook niet echt van koken dus het moet niet te ingewikkeld haha.

Vrijdag | Friet met iets erbij (meestal is dit sate, shoarma of een loempia)
Zaterdag | Aardappelen, bonen, schnitzel
Zondag | Gebakken aardappelen, sla, vissticks
Maandag | Spagettie
Dinsdag | Onderweg (deze dag zijn we niet thuis dus eten we onderweg iets)
Woensdag | Aardappelen, bloemkool, gehaktbal
Donderdag | Nasi met Satè
Vrijdag | Friet met iets erbij (meestal is dit sate, shoarma of een loempia)

Zo voor nu ziet het menu er zo uit, het kan dat we de friet van vrijdag wisselen als Mathieu een keer erg vroeg moet beginnen of we veranderen een dag dat we even snel chicken tonight eten of een pizza, maar dat hangt dus een beetje van zijn werktijden af als hij de nachtweek heeft. Het gebeurd wel eens dat hij om 16u al weg moet dus dan is het snel even wat maken wat snel klaar is.

Werken jullie met een weekmenu? Zo ja wat staat er altijd standaard bij jou op elke week?

Geef een reactie

