Dieët er uit… en healthy lifestyle er in!

IMG_2949
Het is niet altijd makkelijk om een gezonde leven style aan te nemen, althans dat vind ik van niet! Ik heb er al jaren moeite mee en ook sinds ik op mezelf ben gaan wonen is het makkelijker om even snel wat makkelijks in de pan te gooien. Maar ik eet ook niet regelmatig, niet genoeg of soms gewoon helemaal niet. Dus dat zijn dingen naast beweging waar gewoon structureel verandering in moet komen. Nu volg ik de laatste tijd veel van Kaya en ik vind dat zij ondanks dat ze zelf ook nog zoekende is toch goed bezig is.

Als eerste is het wel belangrijk om te weten natuurlijk wat erin gaat, wat ontbijt/lunch en diner ik, dat is eigenlijk niet zo heel verschillend als ik soms eens zo kijk. Dat is natuurlijk geen probleem verder als het geen schade aanlevert. Ik sta nu al een tijdje stil wat gewicht betreft en dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.

Ik vind het op zich makkelijk om met een schema te werken maar vaak als ik dan een dag ingeplant heb en er dan wat tussen komt dan vergeet ik mijn planning en dan vaak gaat het de dagen erna rommelig en dan na een dag of 3 of 4 is het helemaal weer terug bij af. Hoe ik dat af moet leren? Geen idee, als jij een tip hebt let me know. Ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te doen, maar ik val steeds in hetzelfde patroon terecht.

Het dieten werkt voor mij op een of andere manier ook niet, het houden aan regels, calorieën, punten, hoeveelheden ik raak daardoor juist enorm gestrest en dan gaat het mis. Dus normaal eten en bewegen en dan af en toe wat lekkers en dan moet het toch ook goed komen?

Een lekker rommelig logje zo he, haha ik hoop dat je het nog een beetje snapt, want zelf ben ik de draad soms even kwijt als ik wat aan het typen ben.

Vanaf nu zal ik elke vrijdag weer een update geven van hoe het gaat, wat mijn valkuilen waren de afgelopen week en wat ik aan beweging heb gedaan etc.

Let the road to beïng healthy begin!!

Geef een reactie

