Boodschappen tag!

20160129_121441
Laatst kwam het nog ter sprake toen we even naar mijn schoonmoeder gingen, boodschappen doen. Waar en wat haal je dan zoal wel daar of juist niet daar? Toen ik de boodschappen tag op de blog van Rachel tegenkwam, leek het mij wel leuk om deze over te nemen! Dus ben je benieuwd naar onze boodschappen routine 😉 lees dan zeker even verder.

* Waar doe je boodschappen?
Meestal doe ik bij de Lidl boodschappen, maar sommige dingetjes (zoals pizza en chicken Tonight) haal ik bij de Plus omdat ik dat bij de Lidl vandaan niet zo lekker vind,

* Doe je altijd boodschappen in dezelfde vestiging?
Ja vaak kiezen wij voor de vestiging in Hellevoetsluis, maar heel soms halen we ook wel eens ergens anders als we de dag weg gaan en we het kunnen combineren!

* Wanneer doe je boodschappen?
Vaak op vrijdag of zondag (heel af en toe op zaterdagmiddag) Meestal als Mathieu zijn dag week heeft dan gebeurd het op zondagmiddag en als hij nachtdienst heeft Vrijdags (of zaterdagmiddag)

* Hoe vaak doe je boodschappen?
Èen keer per week, het komt wel eens voor dat ik door de weeks hier wel eens naar de Plus loop voor brood of iets anders als het echt op is, maar normaal gesproken halen wij gewoon èèn keer in de week alles.

* Als je  in de winkel kunt scannen, doe je dit?
Zeker, ik ga wel eens op dinsdag met mijn moeder mee naar de Jumbo en daar kun je scannen en dat vind ik toch wel heel erg handig, je kunt gelijk alles in je boodschappentas zetten zonder alles drie of vier keer in je handen te hebben en je het ook gelijk overzicht hoeveel je kwijt bent en zo kom je met een beperkt budget niet voor verassingen te staan of moeilijk te gaan lopen doen met uitrekenen! Dus Lidl, tijd om dat ook in werking te nemen haha.

* Kies je voor het A merk of het huis merk?
Eigenlijk geef ik daar niet zo om, ik kies alleen voor pizza wel voor Dkr Oetker en van Chicken Tonight van Knorr, maar verder maakt het mij niet uit welk merk er op staat.

* Gaan de kinderen mee boodschappen doen?
Wij hebben geen kinderen, ik ga soms alleen, maar het liefst altijd wel met Mathieu samen.

* Als de kinderen mee gaan, mogen ze dan iets uitkiezen?
Haha geen kinderen dus, Mathieu kiest zijn eigen dingetjes uit die hij mee wil nemen voor zijn werk, wel zo makkelijk.

* Gebruik je een boodschappenlijstje?
Soms, als ik veel nodig heb dan gebruik in Wunderlist om alles in op te slaan, maar we kopen de laatste tijd toch wel meestal de zelfde spulletjes dus dan weet je ongeveer wel wat je allemaal nodig hebt en wat je nog in huis het.

Nou ik hoop dat jullie het leuk vonden om onze boodschappen routine te lezen, wil je de TAG nou ook overnemen dan mag dat natuurlijk, als je hem ook plaatst laat het dan even weten dan kom ik zeker even bij je kijken!

Waar doe jij altijd boodschappen?

2 gedachtes over “Boodschappen tag!

Geef een reactie

