Mijn huidige ochtend routine!

20160126_110409
Ik schrijf er wel vaker over, dat ik ritme, routine en regelmaat nodig heb om een beetje goed te kunnen functioneren. Nu ik thuis werk merk ik dat ik er best wel moeite mee heb om een goede routine te vinden. En ook omdat Mathieu natuurlijk dag en nachtdiensten draait, vind ik het moeilijk om mezelf ergens aan vast te houden. Vandaag deel ik mijn globale ochtend routine, zoals hij voor nu het makkelijkst zal lopen.

Niet zozeer kijkend naar echt een tijd aan iets vast leggen, omdat ik zeker de laatste weken gemerkt heb dat ik daar behoorlijk van in de stress schiet als ik dan niet op een bepaalde tijd klaar ben hahah.

Tussen 7:30 en 8:00 opstaan | Ik was vroeger altijd een ochtend mens, en ik vind het niet heel erg om vroeg eruit te moeten als we ergens heen moeten. Maar ik merk dat nu ik thuis werk ik al snel geneigd ben te blijven liggen tot veel te laat en dan is de halve dag al weg, maar het nadeel is ook dat ik de rest van de dag moe blijf, niet gemotiveerd ben en er eigenlijk heel weinig uit mijn handen komt. Dus tussen 7:30 en 8:00 wil ik toch wel opstaan om zo wat aan mijn dag te hebben.

Ontbijten/Aankleden | Ik kleed me eigenlijk altijd gelijk aan als ik uit bed ga, dat is dan wel weer een gewoonte of routine (hoe je het noemen wil) wat er in zit haha. Dus wassen/douchen aankleden en daarna gelijk ontbijten.

Huishouden | Volgens het schema wat ik nu een beetje probeer op te pakken, is er een ochtend opruim routine, de mijne ziet er als volgt uit: Bed opmaken, Was sorteren en eventueel weg vouwen, vaatwasser legen en weer vullen. Dingen zoals het bed opmaken, zal alleen in Mathieu zijn dagdiensten echt in de ochtend kunnen omdat hij anders slaapt natuurlijk en de was wegwerken zal in zijn nachtweken verschoven worden naar de avondroutine.

Tussen 9:00 en 9:30 Aan het werk | Rond deze tijd wil ik toch wel aan het werk gaan zodat ik een goede volle dag de tijd heb voor alles, mijn werk en mijn blog noem maar op.

Zo zou dus mijn ochtendroutine moeten gaan verlopen. En het lukt al aardig het aankleden en ontbijten gedeelte zit er wel al in, maar nu nog het op tijd uit bed zodat ik op tijd aan mijn werk kan gaan beginnen.

Hoe ziet jou ochtendroutine er uit?

Een gedachte over “Mijn huidige ochtend routine!

  1. iliveformydreams.com zegt:

    Leuk om te lezen wat je in een ochtend doet! Ik heb geen routine, het is opstaan aankleden, katten doen en hop om 6:30 richting werk… Ik eet altijd op mijn werk samen met de kinderen en begin de dag daar met een theetje 🙂

Geef een reactie

