Een vrijdags kletspraatje!

vrijdagskletspraatje
Goedemorgen op deze vrijdag dat ik dit tik. Het is bijna weekend. Mathieu is vannacht uit zijn nachtdienst gekomen en zit nu as we speek Fifa17 te spelen terwijl ik wat blogjes van andere zit bij te lezen. En terwijl mijn gedachte afdwaalt naar vanmiddag, wilde ik toch even dit blogje tikken.

Het zal misschien een wat onsamenhangend geheel worden, want ik zet even mijn gedachtes op `papier`

Het is vandaag vrijdag 11-11-2016 en over een kleine 1,5u moet ik aan het werk, sommige weten het misschien al, maar ik ben weer terug bij het oppassen/gastouder. Ik heb afgelopen maandag een proefdag gehad met twee kinderen een meisje van 7 en een jongen van 9 en beide ADHD, dus het was een drukke en best heftige dag, vooral omdat er door het meisje niet echt geluisterd werd. Vandaag heb ik mijn tweede dag en ik hoop dat het beter gaat.

Waarbij mijn hoofd overloopt van ideeën wat ik met bloggen wil en met het huis, maar eigenlijk komt er niks van terecht, de gedachtes zijn er wel, maar de energie is er niet voor. En dan zou je denken waar kan je nou moe van zijn als je maar 2 dagen in de week werkt. Nou er is weer totaal geen structuur, ritme etc in me en om me heen en ik ben er de laatste tijden wel achter gekomen dat dat het gene is wat me eigenlijk heel moe maakt, doordat ik niet echt een idee heb wat ik ga doen op de dag. Maar ook als ik dagen geplant heb en er veranderd dan iets dan ben ik vaak een beetje de draad kwijt en kan ik dingen weer moeilijk oppakken.

Ik wil dit weekend weer eens even goed de orde op zaken stellen en het huis opruimen, als het mee zit en het gaat goed vandaag met werken, dan werk ik op maandag van 14:45 tot 18:00 en vrijdags van 12:00 tot 18:00 (of soms tot 20:00) en heel af en toe op zaterdag van 8:00 tot 13:00 daaromheen zal ik mijn huishouden bloggen gaan inplannen.

Ik wilde deze maand elke dag iets online zetten, maar dat is afgelopen week al totaal mislukt door het bovenstaande, moe, geen inspiratie en gewoon teveel in m`n hoofd wat er niet uit komt (kwam) Ik hoop dat we dit weekend lekker wat rust kunnen pakken, opladen voor volgende week.

In december is Mathieu lekker twee weken vrij (ik moet wel gewoon werken) en gaan we ook nog een weekendje met mijn schoonouders weg, dus er komen wel leuke tijden aan, maar weer wel wat druk en weinig vaste planning haha. We zullen het gaan zien hoe het gaat lopen.

Voor nu kan ik alleen zeggen, dat ik niet kan beloven dat er vanaf nu elke dag wat online komt. Ik ga mijn best doen en ik hoop na dit weekend weer een beetje te zijn opgeknapt dat het allemaal weer een beetje volgens ritme en plan gaat lopen.

Sorry dat het logje een beetje van de hak op de tak is, maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel haha.

Herken jij je een beetje in mijn situatie?

Een gedachte over “Een vrijdags kletspraatje!

  1. iliveformydreams.com zegt:

    Kan me voorstellen dat het ritme even zoeken is, en het erg veel energie vreet. Ik heb dit zelf ook met mijn 33 urige werkweek en daarnaast nog het verhuizen en alles regelen. Alle ballen omhoog houden is soms wel eens vermoeiend. En hoe ging je 2de dag bij de kindjes? Fijn weekend!

Geef een reactie

