Mijn manicure in 6 stappen

16196897_2222486851310874_1516551935_o
Meestal doe ik mijn nagels èèn keer per week, omdat ik vind dat de nagels aan je hand verzorgt eruit moeten zien. Ze zijn tenslotte je visitekaartje! Vandaag deel ik met je wat ik daar standaard voor gebruik en in welke volgorde om ze netjes te maken/houden.

Stap 1. | Nagellak remover
Als eerste stap maak ik mijn nagels schoon, dit doe ik eigenlijk altijd met een nagellak remover met aceton en wattenschijfjes. Merk maakt niet zo heel veel uit. Ik weet dat aceton niet zo best is voor je nagels, maar anders krijg ik ze gewoon niet goed schoon.

Stap 2. | Knippen en vijlen
Ja ik knip mijn nagels, het vijlen vind ik niet fijn dus ik knip ze eerst in de gewenste vorm en daarna vijl ik met een glasvijl de scherpe randjes eraf. Heel soms gebruik ik nog een bokkenpootje voor het terugduwen van mijn nagelramen maar niet altijd.

Stap 3. | Base coat
Ik gebruik altijd een base coat, nu is dit een combi met een top coat, maar ik gebruik hem echt puur voor het basis laagje. Zo blijven mijn nagels langer mooi en gaat de kleur niet in mijn nagels.

Stap 4. | Kleur
Ik heb op deze foto geen kleurtje erop gedaan, meestal werk ik het af met 2 laagjes witte lak of soms een zwarte lak. Kleur gebruik ik op èèn of andere manier niet meer. Nu met mijn nieuwe werk houd ik ze gewoon blank omdat ik met schoonmaakmiddelen aan de gang ben en het er dan toch na een dag of drie weer af is.

Stap 5. | Top Coat
Ik gebruik al heel lang deze top coat van Out The Door en deze is prima, hij moet snel drogend zijn, maar ik vind hem niet zo heel snel. Het duurt echt wel even voor ik goed mijn nagels weer kan gebruiken. Maar hij geeft een mooie glans erover een hiermee blijft mijn lak ook zeker langer zitten.

Stap 6. | Handcrème
Zeker in de winter gebruik ik een handcrème, om mijn handen, nagels en nagelriemen te verzorgen. Dat gebruik ik over de dag ook zodat ze niet zo droog worden. Deze van de Hema vind ik heel erg fijn.

Dit zijn mijn 6 stappen voor een goede basis manicure en meestal doe ik dit in een half uurtje wel en zijn mijn nagels aardig droog.

Wat gebruik jij standaard bij jou manicure?

Geef een reactie

