Film review | Minimalism

maxresdefault
Nu ben ik totaal geen minimalist, maar ik houd mij op moment wel bezig met het declutteren van mijn spullen. Soms kom je op zo`n punt waar je gewoon genoeg hebt van zoveel of bepaalde spullen of een bepaalde style. Ik heb pas heel mijn keuken gedaan en ben nu langzaam in de woon/slaapkamer bezig. Ik werd gewezen op de documentaire Minimalism, dus deze keek ik op Netflix en vandaag mijn mening hierover.

De trailer

Wat zegt de beschrijving van de film zelf
In deze documentaire waarin `minder is meer` centraal staat, worden mensen geïnterviewd die het Amerikaanse ideaal afwijzen dat materialisme gelukkig maakt.

Mijn mening
Ik ben niet zo`n hele fan van documentaire`s, maar ik wilde deze toch wel graag zien. Het gaat over twee vrienden met een soort gelijk achtergrond die het geluk hebben gevonden in minimalisme. Ze leven beide wel verschillend, de een is single waarbij de ander minimalistisch wil leven met een vriendin die dat niet is. Ze hebben samen een boek geschreven en gaan daarmee een tour maken door Amerika. Op zich vond ik het een goede docu, verschillende mensen komen aan bod, mensen die omgeslagen zijn, maar ook mensen die het nut er niet echt van inzien, of een jongen die een tas met zich mee draagt en meer niet heeft. Wel vind ik het jammer dat ze niet echt (op 1 na) mensen laten zien hoe ze minimalisme in hun huis of dagelijks leven toepassen.

Dingen bezitten die je echt gelukkig maken en je nodig hebt, dat is de kern wel een beetje denk ik van deze documentaire, als ik zo rond kijk in mijn huis zijn er zat dingen die ik weg zou kunnen doen materialistisch gezien, maar het lukt me emotioneel niet echt haha.

Ik vind het op zich wel een aanrader, als je zelf ook bezig met in deze scene.

Ga jij deze documentaire kijken? Of heb je hem al gezien en wat vond je ervan? 

Geef een reactie

