Mijn werk als Schoonmaakster..

20170130_100327
2 dagen per week werk ik als schoonmaakster bij CSU op het Landal park in Ouddorp. En ik moet je zeggen, ik werk er nu sinds januari, maar je maakt wat mee zeg. Het leek me wel eens leuk om wat leuke maar ook minder leuke dingen op een rijtje te zetten voor je.

Wat ik vooral doe is de huisjes schoonmaken zodra de gasten eruit zijn. Denk hierbij aan de badkamers, toiletten, sauna eventueel, stoffen, stofzuigen, dweilen, ik maak de keuken netjes en leg aan het eind een briefje neer en een welkomstpakket voor de gasten. Ik heb voor jullie twee lijstjes vandaag, van leuke maar ook minder leuke dingen die ik in dit werk tot nu toe ben tegen gekomen.

Leuke dingen
Een opgeruimd huisje; je zou denken dat dit normaal is als je een huisje verlaat het netjes achterlaat, maar niets is minder waar. Het is dan ook fijn om te zien als je binnen komt dat de gasten zelf het bed hebben afgehaald, het vuilnis hebben weggegooid en de vaatwasser hebben uitgeruimd.
Dichte spullen; zodra wij spullen vinden die dicht zijn (denk aan drinken, wc papier, ijs, snoep noem maar op) dan mogen wij dit zelf verdelen en meenemen naar huis. Zo heb ik al eens twee pakken dichte chocomelk meegenomen, vonden we laatst ijsjes in de vriezer die we hebben verdeeld, een dicht pak wc papier en twee flessen water. Natuurlijk nemen we niks mee wat aangebroken is, dit gooien we gewoon weg.
Fooi; dit gebeurd heel weinig hoor, het is mij nu twee keer overkomen dat gasten een briefje op tafel leggen met daarbij een klein fooitje (2,50 of 5,00) speciaal voor de schoonmaaksters omdat ze het zo netjes vonden en naar hun zin hebben gehad, altijd mooi meegenomen toch?

Minder leuke dingen
Vieze huisjes; en ja die zijn er ook, mensen die gewoon alles laten gaan zodra ze op vakantie zijn. Volle vuilnisbakken, overal stof en zand, bedden niet afgehaald zoals het hoort volgens het boekje wat ze krijgen, vaatwassers vol, de keuken op zichzelf ingedeeld. Nee geen pretje is dat als je binnen stapt.
Een deurtje kwijt?; dit overkwam mij een maandag, ik kwam boven in een huisje en er was gewoon een kastdeurtje kwijt, nergens te vinden en dan denk ik wat moet je met een kastdeurtje? Of gewoon dingen die ze slopen en dat dan blijkbaar niet melden, gordijnen van de rails, een deurknop van de sauna deur? tja, geen idee hoe mensen dit voor elkaar krijgen.
Verhuizing; sommige mensen gaan ook aan de wandel met meubels en dekens en kussens, wij zoeken ons echt een ongans waar alles blijft, kussens ineens in andere kamers, kledingkasten die versleept worden, waar wij dan weer de heren van de technische dienst voor moeten bellen, tja ik ga daar niet aan slepen hoor. Stoelen en tafels die ineens omgedraaid zijn.

En zo kom ik vast nog wel meer dingen tegen, zeker nu de zomer in aantocht is, dus ik kom zeker nog wel eens met zo`n artikel.

Kijk ik snap dat mensen vakantie hebben en je je op je gemak wilt voelen in een huisje, je daar gewoon in kan leven, maar soms komen wij dingen tegen, die ik zelf niet zou durven flikken. Als ik zelf een huisje uit ga ruim ik het op zodat het bezem schoon is, de vuilnis gooi ik zelf weg, halen bedden af als dat gebruikt is en ruimen we de vaat netjes weg.

Wat ik hiermee wil zeggen? O niks hoor, het leek me gewoon leuk om jullie eens mee te nemen in de chaos die wij wel eens tegenkomen en ik kan wel eens foto`s delen, maar dat komt dan wel in een andere keer 😉

Hoe laat jij een huisje achter als je weer naar huis gaat?

Geef een reactie

