Mijn naam + betekenis

zilveren-naamketting-model-patricia.png
Op de blog van 2WMN kwam ik een leuk artikel tegen waarin je wat dieper ingaat op je eigen naam. Altijd leuk toch om te zien hoe je naam tot stand is gekomen en wat betekend hij precies en klopt dit met mijn karakter? Laten we eens gaan kijken.

* Wat is jouw volledige naam?
Ik heet volledig Adriana Patricia Kleijn. Mijn zus en ik hebben beide een dubbele naam.

* Van wie heb je de naam gekregen?
Mijn oma (de moeder van mijn moeder) heeft mijn naam bedacht. Ik ben vernoemdย naar kennisen/goede vrienden van mijn oma toen der tijd.

* Ben je blij met jou naam?
Ja eigenlijk wel, ik had misschien liever een wat kortere naam gehad haha, maar ik ben wel tevreden met hoe ik heet hoor, ik zie me zelf nu niet meer als iemand anders.

* Wat betekend jou naam? Klopt dat?
Even google raadplegen; mijn naam is van origine Latijns en het betekend nobele of iemand van adel…
Uhm tja haha, van adel ben ik niet haha en nobele, ik heb het even opgezocht om niet ย de mist in te gaan
`ย Nobel betekent grootmoedig, of met goede bedoelingen. In vroeger woordgebruik was nobel een aanduiding voor iemand van aanzienlijke afkomst. Dit is terug te leiden naar het Latijnse nobilis, wat illuster of ‘uit een goede familie’ betekent`
Ja ik probeer dingen wel met goede bedoelingen te doen, eigenlijk weet ik niet zo heel goed of de beschrijving ook echt goed past… ik denk het wel.

* Hoe noemen andere jou en wat vind je ervan?
Ik heb wel een aantal namen hoor, Patries, Tries, Patje en dat vind ik wel prima hoor haha, ik luister eigenlijk wel naar veel dingen ๐Ÿ˜‰

Toch grappig om dat soort kleine weetjes te ontdekken, zo wist ik namelijk niet dat mijn oma mijn naam heeft verzonnen… newsflash haha.

Wat betekend jou naam?

Geef een reactie

