TAG | Het begin van je dag!

20160813_055312
Op de blog van Saskia kwam ik de tag tegen die gaat over het begin van je dag. Deze tag is bedacht door Fleur. En aangezien ik toch wel een ochtend mens ben leek het me wel eens leuk om jullie mee te nemen, hoe laat ga ik eruit bijvoorbeeld en waar erger ik mezelf heel erg aan? Ben je benieuwd, lees dan zeker verder.

* Hoe laat gaat de wekker?
Op mijn werkdag op maandag, woensdag en vrijdag gaat mijn wekker om 7:30, op de andere dagen heb ik geen wekker staan, maar meestal ben ik dan ook wel rond die tijd wakker.

* Snoozen of meteen naast je bed?
Meestal laat ik mijn wekker 1 keer snoozen en dan ga ik eruit, hij staat op 10 minuten snooz dus in die tijd kan ik rustig even wakker worden.

* Wat is het eerste dat je doet als je wakker wordt?
Als ik niet heel nodig moet plassen, dan check ik even de meldingen op mijn telefoon of er nog belangrijke mail is, of werk wat contact heeft gezocht en daarna ga ik eruit, kleed ik me aan en ga ik naar beneden.

* Word je uit jezelf wakker of heb je daar een wekker voor nodig?
Eigenlijk wordt ik meestal wel rond dezelfde tijd wakker, maar de wekker heb ik soms ook echt wel nodig, zeker als het een kort nachtje is, of erg vroeg eruit moet voor iets.

* Koffie of thee?
Ik lust geen koffie en eigenlijk drink ik in de ochtend geen thee ook, ik eet mijn ontbijt met daarnaast een glas water voor mijn vitamine`s maar verder drink ik niet.

* Ontbijt jij of sla je die maaltijd over?
Ik kan niet zonder ontbijt de deur uit, ik heb het van huis uit meegekregen en eigenlijk altijd gedaan. Brood kan ik moeilijk eten in de ochtend dus ik neem meestal of yoghurt of brinta.

* Douchen of in bad?
Wij hebben geen bad (helaas), maar ik douche altijd zeker in de ochtend. Ten eerste omdat anders mijn haar niet zit als ik het s`avonds doe haha en ik wordt altijd lekker wakker als ik onder een warme douche sta.

* Hoeveel tijd heb jij nodig voor je make-up of je haar?
Meestal een klein half uurtje zodra ik vanonder de douche kom, dus dat valt nog mee haha.

* Hoe ziet je ochtendritueel eruit?
Meestal snooz ik dus 10 minuutjes, dan ga ik eruit, douchen, tanden poetsen. Dan kleed ik me aan en naar beneden. Daar doe ik mijn haar en make-up en dan even ontbijten met een youtubefilmpje erbij

* Hoe laat ga je/ gaan jullie de deur uit?
Mathieu heeft geen vaste tijd dat hij de deur uit gaat, dat kan heel vroeg zijn 3:40 of pas rond 6:30 en als hij nachtdienst heeft natuurlijk s`avonds pas meestal rond 18:00. Als ik moet werken ga ik rond 9:00/9:15 de deur uit.

* Wat is je grootste ergernis in de ochtend?
Als ik niet op mijn gemak kan opstarten, ik trek voor mezelf altijd een uur tot 1,5u uit max om op te staan, douchen eten noem maar op even wakker worden. Ik heb een hekel aan haast en stress in de ochtend.

* Wat is je tip om de ochtend zo goed mogelijk te starten?
Uhm een tip, gewoon eruit gaan en je routine gaan doen, ik merk dat dat bij mij het beste werkt. Als ik een vrije dag heb heb ik geen vaste tijd dat ik de deur uit moet en zeker als ik dan in bed blijf hangen merk ik dat ik de rest van de dag best vermoeid en gaar ben. Dus uit de veren haha.

Ik vond het een hele leuke tag om te doen, lijkt het jou nou ook leuk neem hem dan zeker over en laat even weten dan kom ik even bij je gluren.

Waar heb jij een hekel aan in de ochtend?

Geplaatst in: TAG

Geef een reactie

