Hoe je ritme weer oppakken!

20170408_103458
Zelf vind ik ritme en regelmaat heerlijk, weten waar je aan toe bent, niet teveel nadenken over de normale gang van zaken. Maar wat nou als er iets tussen komt voor korte of lange tijd, hoe kom je dan weer in je ritme?

Ik heb het zelf een paar keer mee gemaakt. Je maakt een mooi schema met wanneer je wat wil gaan doen en dan gebeurt het, je wordt ziek, je gaat onverwachts een paar dagen weg of gewoon simpel weg er komt allerlei onverwachte zaken tussendoor.

Bij mij moet er echt een knopje om op dat moment, ik moet ergens heel erg boos om worden, of gewoon geirriteerd dat dingen niet op zijn plek liggen, of ik ben super moe omdat ik gewoon mijn ritme kwijt ben!

Wat ik dan doe is het volgende
1. Ik ga bij mezelf na wat is de reden dat ik uit mijn ritme lig? Zijn het afspraken geweest? Ben ik ziek geweest? Moest ik meer werken dan normaal etc.
2. Had ik het anders kunnen doen? Bij veel dingen komt het gewoon zoals het komt, je kan afspraken niet altijd in jou ritme inplannen, je kiest zelf voor die extra werkdagen, ziek? Tja daar kiest niemand voor denk ik…
3. Schrijf het ritme op, zelf helpt het mij heel erg als ik mijn ritme op ga schrijven, wat deed ik ook al weer in de week standaard en op een dag, hoe begin ik mijn dag, hoe sluit ik hem af etc.
4. Inspiratie opzoeken. Dit vind ik zelf ook erg fijn om te doen, facebook, youtube, pinterest alles komt op zo`n moment bij mij voorbij om inspiratie te zoeken, motivatie om weer te starten…
5. Gewoon doen, pak je ritme gewoon weer op. Doe waar je energie van krijgt en pak een dagritme wat bij jou past. Wil jij elke dag vroeg op staan en op tijd naar bed? Niemand houd je tegen, wil jij in de middag een dutje doen.. doe het gewoon, wat voor jou het beste is.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt gehad op het gebied van ritme`s terug vinden. Zelf ben ik ook weer bezig om mijn ritme terug te krijgen na wat drukke weken en ik moet zeggen het lukt aardig.

Wat is jou tip om terug te komen in je ritme?

Geef een reactie

